Hvitt fragment og Fragment av et hundeliv (1996/1997). Komposisjonene er basert på rytmen som oppstår ved bruk av forskjellinge bredder på stripene og spillet mellom de horisontale og vertkale linjene i innfargingen. Intensjonen var å lage “stripe tekstiler” ved kun å bruke nyanser fra hvitt til sort. Valget av farge er til minne om en sort/hvit engelsk setter.
Memosyne (2003) er et samarbeidsprosjekt med keramiker Grete Wexels Riser. Ideen ble unnfanget i forbindelse med et workshop i Aten 2002 med Institutt for Romkunst. Tittelen referer seg til en av de ni musene i den greske mytologien hvis oppgave var å inspirere kunstnere. Memosyne (hukommelse) fikk diktere til å huske heltesagaer.
Homage to JB (2004) refererer seg til den tyske kunstneren Joseph Beuys (19 ) og hans verk das Rudel (1969). Beuys arbeidet med gjenbruksmateriale og var opptatt av den energien materialet tilførte verket. Det er Buys “power of thought”, tankens kraft, og hans sans for det myke materiale som fasinerer meg.
Wrapped hothouse er et innpakket drivhus, laget til utstillingen Transform i Sørlandets Kunstmuseum 2006. Wrapped hothouse henspeiler på Christos innpakningsprosjekter. Bruk av gamle militære ulltepper gir assosiasjoner til Beuys og Arte Povera-tradisjonen på 60- og 70-tallet der ombruk av materialer var viktig praksis.